Jak jsem přednášela vyučujícím :)

3. 3. 2009

Před nějakou dobou jsem začala uvažovat o pokračování ve studiu v doktorském studijním programu. Stále váhám, protože sice vím, čemu bych se chtěla věnovat, ale nejsem si jistá, jestli mi zrovna škola poskytne tuhle možnost třeba v disertační práci...

Ať tak či onak, vedoucí katedry mi v té souvislosti doporučil účast na katedrovém kole „Studentské vědecko výzkumné činnosti“. Tak jsem to přetlumočila vedoucímu diplomové práce a postupně jsem začala sbírat informace. Pravda, přípravě jsem nakonec moc nedala, hlavně jsem chtěla diplomku dokončit.

S prezentacemi diplomek se nás nakonec sešlo asi 12. A k tomu samozřejmě mnoho kapacit z katedry, kteří nás měli ohodnotit. Od začátku byla laťka docela vysoko, tak jsem si říkala, že šanci nemám a aspoň jsem se uklidnila. Přednášení mi zpočátku moc nešlo, přeci jen stát v zasedačce před tolika odborníky, to je jiná věc, než přednášet kolegům z ročníku. Asi v půlce jsem se docela uklidnila, víc se začala rozhlížet kolem sebe, sledovala jsem reakce posluchačů na to, co říkám – občas jsem zmiňovala svoje „průkopnické“ myšlenky spojené s metodikou, se kterými nemuseli souhlasit.

Po odprezentování se na mě navalila docela velká vlna dotazů, které ovšem většinou směřovaly přesně k tomu, co jsem z časových důvodů v prezentaci nezmínila, takže jsem na ně byla připravená. Hlavní výtky byly dvě. Jednak používání anglických výrazů, což mi jako problém nepřišlo, jelikož slova jako „layout“ jsou hodně zažitá, často používaná a inteligentní český ekvivalent nemají.

Druhá výtka se týkala vodopádového řešení metodiky. Ačkoli argumenty typu návaznost jednotlivých kroků „útok“ odrazily, vyprovokovaly dotaz směřující k délce trvání projektu. Ten dosahuje cca 16 dní, což mi v praxi rozhodně nepřijde mnoho, protože v práci takhle rychle kompletní web neuděláme ani za nic... Celá tahle připomínka ale vede k mému většímu zamyšlení nad vodopádovým modelem, tak jsem zvědavá, co vymyslím.

Po skončení diskuze už mi nezbylo nic jiného, než čekat na blížící se závěr. Nakonec to tak rychlé nebylo. Jednak se docela protáhly prezentace – nově avizovaných 5 až 7 minut prezentování nedodržel nikdo, původních oznámených 10 minut pár lidí, zbytek drasticky přetahoval, druhak jsem nedopadla jak sedláci u Chlumce, nýbrž se s dalším kolegou rozdělila o 1. a 2. místo.

Jednoznačně to byla zajímavá zkušenost a hlavně jsem získala několik cenných doporučení a připomínek, takže mám nad čím přemýšlet...

Ale co udělám s fakultním kolem...?



Komentáře

  1. Hlavní strana
  2. Blog
  3. 2009 - březen
  4. Jak jsem přednášela vyučujícím :)