Spam, spam, spam...

28. 8. 2009

S klasickým hromadně rozesílaným spamem uživatelům, kteří neprozřetelně někde v diskuzi uvedli svou e-mailovou adresu, už si umí filtry Google nebo Seznamu docela dobře poradit. Přesto se věčně trápíte s nevyžádanou poštou, která s železnou pravidelností zaplavuje vaší e-mailovou schránku? A nejedná se náhodou o společnosti, kterým jste kdysi svou mailovou adresu sami poskytli?

Moje zkušenosti jsou takové, že objednání zájezdu u jisté CK mělo po návratu za následek pravidelné bombardování maily s nabídkami dalších a dalších zájezdů. Objednání plyšáka v e-shopu se stejným výsledkem. Jak to udělat, abychom jednou nepřišli o důležitý e-mail, až si u dané společnosti zase něco objednáme, ale zase jsme jim pěkně zatopili s nevyžádanou poštou...

Jako poštovního klienta používám Mozilla Thunderbird. Jedním z důvodů je i jednoduché nastavení filtrů. Takže, jak to dělám já?

Nevyžádanou poštu standardně filtruji a to tak, že e-maily nemažu, ale ukládám do extra složky, říkejme jí třeba Spam. Navíc mám nastavenou automatickou odpověď na jejich zprávu s textem: „E-mail, ktery jste poslali na vyse uvedenou adresu, je nevyzadany. Prijemce si nepreje byt nadale kontaktovan a bude Vas sam kontaktovat v pripade zajmu o Vase zbozi ci sluzby.“ Kopie tohoto odeslaného mailu putuje do složky Spam. Pak už je mi víceméně jedno, jestli mi to posílají dál nebo ne...

No a když mě neznechutí natolik, abych jejich služeb dále nevyužívala, což zrovna u té nejmenované cestovky je problém, protože jiná takové zájezdy nenabízí, tak až si zas budu chtít rezervovat zájezd, prostě odškrtnu filtr a jejich příští mail mi dorazí normálně do doručené pošty. Po návratu ze zájezdu už není nic jednoduššího, než filtr zase zakliknout.

Mozilla Thunderbird - nastavení filtrů.

A už jste slyšeli o ÚOOU, tedy Úřadu pro ochranu údajů? Ten se totiž zabývá mimo jiné i nevyžádanými obchodními sděleními. Na jejich webu najdete nejen plno užitečných informací z této oblasti, ale především formulář na ohlášení nevyžádaného obchodního sdělení. Je však možné, že až vaší záležitost začnou řešit, budou chtít maily, které vám přišly i maily, ve kterých vy jste je upozorňovali, že nemáte zájem. Pak stačí vzít obsah složky Spam. No a právě jste spamerovi způsobili trochu problémů... ;)



Komentáře

  1. Hlavní strana
  2. Blog
  3. 2009 - srpen
  4. Spam, spam, spam...