Nemluvte o chybách, ty budou mluvit samy za sebe

25. 8. 2010

Ale protože „chybami se člověk učí“, bude lepší, když se podíváme, jaké chyby se mi podařilo objevit na internetu v poslední době. Na desítce příkladů si ukážeme, co všechno můžeme na internetu najít a že ti, kteří tvoří něco, co bude publikováno na internetu a shlédnuto tisícovkami lidí, by měli myslet na „dvakrát měř a jednou řež“ a výsledek své práce si po sobě pořádně zkontrolovat. Takže - jak to vidí návštěvník webu?

1 - Není nad kvalitní překlad

Počet obyvatel České republiky, kteří používají Facebook, prý stále roste. Nezasloužili bychom si tedy konečně překlad do ČEŠTINY?


2 – Když je Mapa webu k ničemu

Situace, kdy mapa webu je odlišná od jeho navigace, se mi zdá být v prostředí českého internetu celkem typická a web Toyoty Louwman Praha je jen jeden z mnoha…


3 – Získáváme nové zákazníky

Google reklama lákající na studium vysoké školy bez přijímaček odkazující na 404ku. Kolikpak nových studentů asi Vysoká škola manažerské informatiky a ekonomiky touto reklamou získala?


4 – Drobečková navigace jako výplň volného místa

Již mnohokrát jsem četla, jak velký význam má na webu drobečková navigace. Jaký smysl ale plní na webu cestovní kanceláře Exim Tours?


5 – Řekněte to, co říct chcete!

Psaný projev je na webu prakticky jediný způsob, jak návštěvníkům sdělit potřebné informace. Tvůrce aukčního portálu Odklepnuto však zřejmě chtěl sdělit něco jiného, než opravdu napsal…


6 – Co musím vyplnit?

Návštěvní kniha plní na webu mimo jiného také funkci zpětné vazby. Hlavně aby návštěvníci pochopili, co jak vyplnit. Které položky musíte na webu brněnské Středověké Krčmy vyplnit, abyste správně zadali příspěvek?


7 – Hlavně bezpečně!

Od internetového bankovnictví byste především očekávali bezproblémové fungování, které by vás nedonutilo uvažovat, zda jsou vaše peníze v bezpečí. Kdysi se mi nedařilo se přihlásit do IB ČSOB z Firefoxu, který mi nabízel instalaci certifikátu. Jen blázen by povoloval něco neověřeného, takže jsem se zajímala, kdy to banka vyřeší. Odpověděli mi, že to mám nainstalovat. Bezpečnost nadevše – a to i v současnosti, kdy se mi občas objevuje tato hláška:


8 – Rychle najít, co hledáme

Říká se, že lidé na webu nečtou, že jen rychle prohlédnou stránku a pokud nenajdou, co hledají, odejdou. Chcete-li si na webu Czech Computeru u vybraného výrobku přečíst názory těch, kteří ho už zakoupili, budete hledat klíčové slovo „diskuze“. Když však na toto slovo narazíte poprvé, dostanete jen k tisku zformátovanou stránku, jejíž součástí bude rozbalená diskuze. Chcete-li se však diskutování zúčastnit, musíte hledat mezi malým odkazy pod "Odkazy ve stránce".


9 – Řekněte jim pravdu!

Texty na webu by měly být smysluplné. A u reklam, které stojí nemalé peníze, to platí dvojnásob. Na Facebooku se před časem objevila reklama, že můžete zdarma vyhrát telefon.


10 – Uživatele kód nezajímá!

Do textů na webu se občas vplíží nějaký překlep nebo kousek kódu. Ale opět, objeví-li se něco takového v placené reklamě, nikoho to neupoutá a peníze tak třeba utratíme zbytečně.




Komentáře

  1. Hlavní strana
  2. Blog
  3. 2010 - srpen
  4. Nemluvte o chybách, ty budou mluvit samy za sebe