Klíčová slova pražských hotelů

12. 11. 2010

Pohár vítěze

Před nedávnou dobou jsem dělala SEO analýzu jednoho nejmenovaného pražského hotelu. Jednou z důležitých věcí, u kterých byly doporučeny úpravy, byla klíčová slova. Zanalyzovat a navrhnout nějaká vhodná pro hotel v Praze, to je celkem sázka do loterie. A najít alespoň jedno opravdu dobré slovo, to je úkol pro někoho, kdo má hledání takových slov v celodenní náplni. Já jsem se s tím nakonec nějak popasovala, ale... schválně, jak si s tím poradili v jiných pražských hotelech a jaká klíčová slova mají uvedena v metaznačce "keywords"?

Namátkou jsem vybrala 13 pražských hotelů, spíše lepších - 4 tříhvězdičkové, 7 čtyřhvězdičkových a 2 pětihvězdičkové. A jak dopadly, na to se můžete podívat.

Hotel Imperial *****

Jeden ze dvou hodnocených pětihvězdičkových hotelů, Hotel Imperial, hodnotím nejlépe. Klíčová slova se neopakují a nejedná se jen o slova "hotel", "praha", "ubytování". Uvedena jsou také "lákadla" v podobě slova "kavárna" či "konference". V rozpacích jsem jen z použití "5*", což mi nepřijde jako pojem, který by lidé vyhledávali.


Obr. 1 - Úryvek kódu webu hotelu Imperial.

Hotel Amadeus *** - Tak kolik?

Tříhvězdičkový hotel Amadeus se potýká především s počtem klíčových slov. Budeme-li počítat jen výrazy oddělené čárkou, najdeme jich 12, což je moc, ale budiž. Více zbytečné je opakování slov - například slovo Amadeus se v definovaných klíčových slovech vyskytuje 6x, slovo hotel dokonce 10x. Jinak má ale tento hotel dobře nakročeno - kromě "klasických" slov jsou použity také výrazy jako je "centrum", "návštěva" nebo "rodinný".


Obr. 2 - Úryvek kódu webu hotelu Amadeus.

Hotel Dům U Červeného lva **** - Česky nebo cesky?

Čtyřhvězdičkový hotel Dům U Černého lva se omezil na výrazy pro hotel typické, tedy na slova jako je "hotel" či "ubytování". Škoda je zbytečné opakování například slov "Hotel" nebo "hotel" i dnes již bezdůvodné použití výrazů s diakritikou (Dům U Červeného Lva) i bez ní (Dum u Cerveneho Lva).


Obr. 3 - Úryvek kódu webu hotelu Dům U Červeného lva.

Hotel Adria **** - Čtyři slova 6x jinak

Hotel Adria má sice definovaných 6 klíčových frází, ale vystačí si v nich víceméně jen se čtyřmi slovy - "hotel", "Praha", "centrum", "ubytování". Přitom by stačilo, kdyby přesně tato slova byla uvedena ve značce "keywords" a není nutné je rozepisovat do tolika nicneříkajících frází.


Obr. 4 - Úryvek kódu webu hotelu Adria.

Hotel Residence Trinidad **** - Čtyři slova 6x jinak a třešinka navrch

O dalším hodnoceném hotelu Residence Trinidad by se dalo říci, že od předchozího hotelu Adria klíčová slova opsal a pak je upravil na sebe či doplnil. Místo slova "centrum" se zde vyskytuje "malá strana", zbytek zůstává stejný. Navíc je definovaná sedmá fráze "Residence Trinidad", psaná velkými písmeny a evokuje, že byla dopsána na poslední chvíli. Ale dobře, že tam je...


Obr. 5 - Úryvek kódu webu hotelu Residence Trinidad.

Hotel Praha ***** - Co je klíčové slovo a co popisek?

Druhý pětihvězdičkový hotel Praha asi nemá příliš jasno v tom, co jsou klíčová slova a co popisek stránky. Nejen že obsah značek "description" a "keywords" se zdá být prohozený, ačkoli tomu tak není (pouze slova v keywords nejsou oddělena čárkou), ale navíc jsou všechna i pro českou verzi stránek uvedena v anglickém jazyce.


Obr. 6 - Úryvek kódu webu hotelu Praha.

Hotel Waldstein **** - Čeština je zbytečná

Problém s češtinou v kódu české verze webu má i další hodnocený hotel Waldstein. Ani jejich převod do češtiny by ale situaci moc nezachránil...


Obr. 7 - Úryvek kódu webu hotelu Waldstein.

Hotel City Centre *** - Kolika jazyky mluvíš, tolikrát jsi člověkem

Ještě menší práci s použitím českých klíčových slov si dal tříhvězdičkový hotel City Centre. Uvádí 3x totéž pouze s obměnou zápisu slova "praha" v různých jazycích (vyjma českého).


Obr. 8 - Úryvek kódu webu hotelu City Centre.

Hotel U Staré paní **** - Došly nápady...

V hotelu U Staré paní se asi někdo klíčová slova pokoušel nadefinovat, ale po uvedení druhého mu došly nápady. Pro zajímavost zmíníme i to, že tag "description" je využitý ještě hůře.


Obr. 9 - Úryvek kódu webu hotelu U Staré paní.

Hotel Belvedere **** - To je naše jméno!

Na další místo řadím hotel Belvedere. Ačkoli hotel čtyřhvězdičkový a web moc pěkný, stihli si v něm všimnout jen toho, jak se jmenují. Jinak asi nemají zákazníkům co nabídnout. Škoda.


Obr. 10 - Úryvek kódu webu hotelu Belvedere.

Hotel Golden City *** - Víme o tom, ale...

Třetí od konce se umístil tříhvězdičkový hotel Golden City. Jejich web je oproti ostatním docela atypický, jelikož není zaměřen pouze na jednu hotelovou budovu. Nic to ale nemění na tom, že je ani jedno jediné nenapadlo klíčové slovo. Pozitivní zprávou je snad jen to, že vědí, že by tyto údaje měli vyplnit. Jsou na to dobře připraveni...


Obr. 11 - Úryvek kódu webu hotelu Golden City.

Hotel Meteor Plaza **** - Mluviti stříbro, mlčeti zlato

Na předposlední místo řadím čtyřhvězdičkový hotel Meteor Plaza z řetězce hotelů Best Western, který je na tom ještě o něco hůře. Ačkoli informace pro roboty jsou nadefinovány, o klíčových slovech nebo popisku nenajdeme nikde ani zmínku. Většinou to bývá spíše opačně - klíčová slova a popisek jsou uvedeny, ale informace pro roboty chybí...


Obr. 12 - Úryvek kódu webu hotelu Meteor Plaza.

Hotel Zlatá hvězda (Golden Star) **** - I za tohle se platí...!

Někdo poslední být musí. Zlatým hřebem "večera" se stává čtyřhvězdičkový hotel "Zlatá hvězda", který je na webu nalezitelný spíše pod názvem Golden Star. Je s podivem, že ho lze vůbec nějak rozumně vyhledat a že při vyhledání klíčových slov "hotel zlatá hvězda" na Googlu se tento hotel zobrazí na první straně výsledků vyhledávání. Nějaká zodpovědná osoba z firmy NoDesign.cz, která tento web zřejmě tvořila, se zde totiž opravdu vyřádila. Zástupci hotelu Golden Star nakonec mohou být rádi, že alespoň texty webu jsou o nich...


Obr. 13 - Úryvek kódu webu hotelu Golden Star.



Komentáře

  1. Hlavní strana
  2. Blog
  3. 2010 - listopad
  4. Klíčová slova pražských hotelů