Jak odradit zákazníka?

30. 3. 2011

Nakupujete v e-shopech? A dokončíte vždycky svůj nákup? Já většinou spíš ne, než ano. A tak mě napadlo sepsat si takhle veřejně důvody, proč si v tom kterém e-shopu žádné zboží nevyberu nebo proč si ho vyberu, ale naplněný košík opustím bez dokončení objednávky.

Důvody k opuštění e-shopu

  • Popisky zboží – že jsou všude stejné, tedy převzaté od výrobce, s tím už se pomalu smiřuji. Ale že se prodejce ani nenamáhá opravit tak časté překlepy či pravopisné chyby, to vypovídá o tom, že vlastně ani neví, co na webu o výrobku píše. O to víc oceňuji vlastní snahu a třeba rozšíření původních údajů o nějaké „vlastní“.
  • Označení zboží, které je skladem – s tím se prodejce občas nenamáhá, takže po objednání se jeden nestíhá divit, jaká je dodací lhůta.
  • Povinná registrace – cítím z ní jen snahu prodejce získat moje osobní údaje s možností jejich dalšího využití, a jelikož si v 90% případů objednané zboží vyzvedávám osobně (objednávám tedy jen proto, abych měla jistotu, že pro zboží nepojedu zbytečně), jsem ochotná poskytnout své jméno a kontaktní údaje – e-mail či telefon.
  • Dodací lhůta – na některých e-shopech je opravdu problém zjistit, kdy bude zboží dodáno nebo kdy bude k vyzvednutí. Přitom v dnešní době by zboží, které je skladem by mělo být odesláno či k vyzvednutí bezodkladně.
  • Celková cena – je často nezjistitelná. Většinou se dozvíte, kolik stojí samotný výrobek, ale pokud nechcete pročítat obchodní podmínky a hledat v nich informaci o poštovném, ale chcete-li znát celkovou cenu včetně poštovného, musíte mnohdy zboží vložit do košíku a v tom horším případě dokonce vyplnit veškeré dodací či registrační údaje.
  • Informování zákazníka o termínu dodání či expedici zásilky – zdálo by se být přirozené, že zákazníka bude prodejce informovat, kdy bude jeho zboží doručeno, kdy bude odesláno nebo že již bylo odesláno a má ho očekávat tehdy a tehdy, ale málokdy se takového e-mailu opravdu dočkáte.
  • Poštovné – ceny jsou neúměrně vysoké a prodejci na poštovném vydělávají. Zaplatit za zboží stovku a pak druhou stovku dát za poštovné, to si každý rozmyslí. Pokud objednáváte něco většího, máte šanci mít poštovné zdarma, ale málokdo má částku, od které je poštovné v nulové výši, zajímavou. Často musíte nakoupit třeba za 3.500, abyste poštovné nemuseli platit…
  • Způsob platby – platba předem převodem na účet je už přežitek, který prodlužuje dobu dodání, ale já u ověřených e-shopů přesto, pokud nabízí za platbu předem nějakou slevu, tento způsob platby využívám – samozřejmě, když na dodání nespěchám. Každopádně dnes již by měl být standard nabízet co nejvíce způsobů platby, aby si každý zákazník vybral to své, takže platbu hotově při osobním odběru, ale i platba na dobírku, kartou, ale i PaySec atd.


Komentáře

  1. Hlavní strana
  2. Blog
  3. 2011 - březen
  4. Jak odradit zákazníka?