Soutěže na Facebooku – jak na to?

19. 11. 2013

Logo Facebooku.

Na Facebooku je cílová skupina, kterou mnohým společnostem stojí za to oslovit. Marketéři to vědí už dávno a také vědí, že jedním z těch nejlepších způsobů je pořádání soutěží. Ještě v nedávné době však existovala pro pořádání soutěží na Facebooku přísná pravidla a bylo jich hodně.

Správně měly být k pořádání soutěží využívány aplikace – a to ať již nějaké hotové, nebo vlastní. Mnozí však vyhlásili soutěž vyžadující pouze, aby se dotyčný stal fanouškem stránky. Časté byly také výzvy, že mají být nahrány nějaké fotky, přidány příspěvky, vyplněna anketa nebo se má dotyčný přidat ke skupině či události. A to nejběžnější – vyhraje ten, kdo odpoví nejrychleji, nejpřesněji, kdo bude mít nejvíce komentářů, sdílení a nejčastěji ze všeho – kdo bude mít nejvíce „like“. Navíc výherce nesměl být prostřednictvím Facebooku vyhlašován. Nebudeme-li brát v úvahu skutečnost, že fanoušci už se takovým soutěžím kvůli neférovosti spíše vyhýbali, nemluvě o těch, kteří prostě nemají dost přátel na to, aby získali dostatek „hlasů“, především za tyto aktivity stránce hrozilo zablokování. Přesto soutěží s podobnými pravidly byly stovky a tisíce.

Nicméně Facebook zřejmě došel k závěru, že kontrolování a penalizování je nad jeho síly, a že malé společnosti si nemohou dovolit financovat vývoj aplikace, takže 27. srpna pravidlo o nutnosti pořádat soutěže přes aplikace zrušil. Soutěže je tedy možné pořádat nadále jak prostřednictvím aplikací, které nabízejí větší flexibilitu, tak nově přímo na stránce, což je rychlejší a jednodušší. Soutěže můžete omezit jen pro určité fanoušky například pomocí bydliště nebo jejich věku. A co víc – můžete vyžadovat sdílení, psaní zpráv, komentářů a především i ono nepopulární „like“.

Zakázáno je využívat k pořádání soutěží osobní timeline – jednak z důvodu ochrany osobních údajů a lepšího propojení s přáteli, jednak kvůli možnosti omezení viditelnosti obsahu a následné netransparentnosti soutěže. Další zákaz souvisí s „tagováním“ – není možné vyžadovat označování fotek. Nadále také zůstává zakázáno vyhlašování výherce prostřednictvím Facebooku – vítěze je nutno kontaktovat například e-mailem nebo telefonicky.

A pro úplnost – nadále platí, že za průběh soutěže nese plnou odpovědnost její pořadatel, který je zároveň povinen prohlásit, že Facebook žádnou odpovědnost nenese a že soutěž nespravuje ani nesponzoruje. Aktuální znění pravidel si můžete nastudovat na stránce „Podmínky Facebook Stránek“.

Pravidla.



Komentáře

  1. Hlavní strana
  2. Blog
  3. 2013 - listopad
  4. Soutěže na Facebooku – jak na to?