5 tipů pro SEO Vaší facebookové stránky

26. 8. 2014

O optimalizaci pro vyhledávače jsem psala už mnohokrát, o Facebooku taky. Nikdy jsem ale nepsala o ničem, co tyto dvě věci spojuje. Dnes vám tedy dám několik tipů, jak zoptimalizovat svou stránku, aby se ve výsledcích vyhledávání zobrazovala na lepších pozicích.

  1. Pojmenujte stránku

    Správně svou stránku pojmenovat je asi nejdůležitější krok a tedy také to první, co byste měli udělat. Není to však jednoduché. Jméno by nemělo být příliš obecné, mělo by obsahovat vhodná klíčová slova a korespondovat s názvem vašeho webu, pokud nějaký máte. Nejlepší je zvolit třeba Vaše obchodní jméno.

    Obr. 1 - Pojmenování stránky.

    Jméno by mělo být takové, abyste neměli v budoucnu potřebu ho měnit. Nicméně pokud je změna nevyhnutelná, například z důvodu změny obchodního jména, je možné změnu provést přes Nastavení > Informace o stránce > Název:

    Obr. 2 - Změna názvu stránky.

  2. Vytvořte URL stránky

    Ke stránce si můžete vytvořit jedinečnou URL adresu. A to je další důležitá věc, kterou byste měli udělat. Vámi zvolená adresa by měla korespondovat s názvem Vaší stránky a logicky tak obsahovat i důležitá klíčová slova. Adresa samozřejmě musí být unikátní, slouží také jako jakési „uživatelské jméno“, takže se můžete potýkat s obsazeností jména, které jste si vybrali.

    Obr. 3 - URL stránky.

    Nastavení URL/username je možné na adrese https://www.facebook.com/username. Mějte na paměti, že jakmile jméno/URL jednou nastavíte, můžete ho později změnit jen jednou. Změnu provede přes Nastavení > Informace o stránce > Webová adresa na Facebooku. Při změně již dříve nastaveného jména se zobrazí okno s informacemi:

    Obr. 4

  3. Vyplňte různé informace

    Vyplňte informace o stránce – popis, přehled, cíl, odkaz na Váš web, kontakty. Texty by měly být výstižné, přirozené a zároveň s klíčovými slovy. Pozor na různá omezení, například pro „stručný popis“ je limit 155 znaků.

    Obr. 5 - Informace o stránce.

  4. Používejte klíčová slova

    Klíčová slova jsou alfou a omegou optimalizace. Jsou důležitá pro běžné weby, stejně jako pro facebookovou stránku. Vhodná klíčová slova by měla být obsažena nejen v názvu stránky, ale také v různých prvních stránky – v informacích, různých popiscích, i samotných příspěvcích.

  5. Získejte zpětné odkazy

    Zvyšování hodnocení pro stránku na Facebooku funguje obdobně, jako například zvyšování PageRanku pro Váš web. Můžete využívat různé pluginy (pro tlačítko „Líbí se mi“/“Like“, „Like Box“ a další) nebo využít praktiky obvyklé pro získání zpětných odkazů pro Váš web.

Ačkoli optimalizace facebookové stránky by měla být stejně důležitá, jako optimalizace webu, je třeba mít stále na paměti, že stránka na Facebooku je „pouze“ podpůrným prostředkem pro Váš hlavní web. Pokud provozujete e-shop, je třeba stránku optimalizovat a směrovat tak, aby co nejvíce pomáhala prodeji na e-shopu. Sebelépe optimalizovaná stránka i s tisíci fanoušků, kteří ale u vás nenakoupí, je vám k ničemu…



Komentáře

  1. Hlavní strana
  2. Blog
  3. 2014 - srpen
  4. 5 tipů pro SEO Vaší facebookové stránky